شما اینجا هستید

جانشین کره کاکائو CBS

جانشین کره کاکائو CBS

جانشین  کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که خوراکی بوده و از دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود. این ماده دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و طعم شکلات است. رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. از فرآیند بروما برای استخراج کره کاکائو از لوبیای کاکائو استفاده می شود. کره کاکائو برخلاف پودر کاکائو تنها حاوی مقدار ناچیزی کافئین است و حاوی مقادیر زیادی از چربی های اشباع شده است که از اسیدهای استئاریک و پالمیتیک استخراج می شوند. مهمترین ویژگی این محصول شکنندگی خوب، قابلیت قالب گیری بالا و مقاومت حرارتی آن است. CBS یک ترکیب چربی است که تا حدودی هیدوژنه شده است. این ویژگی باعث سالم تر شدن این ماده نسبت به کره کاکائو می شود و همچنین اگر انتخاب ترکیبات به خوبی انجام گیرد تمام ویژگیهای ظاهری و طعمی کره کاکائو را هم به خوبی جبران خواهد کرد. معمولا روغن هسته پالم و یا روغن نارگیل به عنوان عامل شیرینی کره کاکائو امورد استفاده قرار میگیرند.

جانشین کره کاکائو CBS

کاربرد جانشین کره کاکائو CBS

جانشین کره کاکائو علاوه یک عنصر مهم در شکلات های قالبی و کارامل شکلات است، به دلیل SFC مناسب CBS می توان این روغن را در فرمولاسیون خامه قنادی و پنیرهای پروسس و تقلیدی به جای چربی حیوانی مورد استفاده  قرارداد. همچنین این کره در پوشش دادن محصولاتی مثل ویفر بیسکویت و مارش مالو و به عنوان یک ماده اولیه در صنایع قنادی بکار گرفته می شود. به دلیل نقطه ذوب مناسب (بیش از دمای اتاق و کمتر از دمای بدن) در تولید برخی از شیاف‌ها از جانشین کره کاکائو استفاده می‌شود و پایه ایده آل برای شیوه های دارویی محسوب می شود.
کره کاکائو یکی از پایدارترین چربی های شناخته شده است که کیفیت آن، همراه با آنتی اکسیدان های طبیعی، مانع از بروز زگیل می شود و به مدت دو تا پنج سال آن را نگهداری می کند.بافت نرم، خوشبو کننده و خواص نرم کننده کره کاکائو آن را یک عنصر محبوب در محصولات آرایشی مانند صابون و لوسیون ساخته شده است.

مشخصات فیزیکی جانشین کره کاکائو CBS

شایعترین شکل کره کاکائو دارای نقطه ذوب حدود 34-38 درجه سانتیگراد است (93-101 درجه فارنهایت)، شکلات جامد را در دمای اتاق نشان می دهد که به راحتی یک بار در داخل دهان ذوب می شود. کره کاکائو پلی مورفیسم را نشان می دهد که دارای کریستال های α، γ، β و β می باشد که نقطه ذوب 17، 23، 26 و 35 تا 37 درجه سانتی گراد است. تولید شکلات معمولا از کریستال β برای نقطه ذوب بالا استفاده می کند. ساختار بلوری یکنواخت باعث می شود که بافت نرم، شفاف باشد. کره کاکائو بیش از حد حرارت ساختار را به یک فرم پایدارتر تبدیل می کند که دمای ذوب زیر دمای اتاق است. با توجه به زمان، به طور طبیعی به پایدارترین شکل β تبدیل خواهد شد. فرضیه تحول پلی مورفها تلاش میکند شکوفه شکلات را از لحاظ فرمهای کریستال متمایز توضیح دهد.

جانشین کره کاکائو

بسته بندی 

جایگزین کره کره ای (CBS) در کارتن های پلی اتیلن با پوشش 20 کیلوگرم، 25 کیلوگرم خالص یا درامزهای 180 کیلوگرم یا 190 کیلوگرم خالص،  بسته بندی شده است.

محل نگهداری

ضروری است که CBS در بسته بندی اصلی در یک مکان سرد، خوب تهویه و خشک نگهداری شود. این نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا نور آفتاب قرار گیرد.

اضافه کردن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ های HTML قابل قبول نمی باشد.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.

قالب دروپال فارسی‌سازی شده توسط دروپال کار